Bilhuset Claus Lützhøft nomineret til Gazellepris

Renault kampagne

Bilhuset Claus Lützhøft er netop blevet nomineret til titlen som Gazellevirksomhed. Bag nomineringen står dagbladet Børsen. Man siger, at man nogle gange skal op i helikopterperspektiv for at kunne overskue det hele. Det er naturligvis ment som et billede, men ikke når man taler om Bilhuset Claus Lützhøft.

Her har det de seneste to år bogstavelig talt været nødvendigt at leje en helikopter for at overskue antallet af biler, der har stået og ventet på at blive leveret. Især omkring sommerferieperioden har der stået op til 600 nye biler. Biler, der har ventet på at blive sendt af sted med vognmand til de mange kunder, som valgte at købe deres bil hos Claus Lützhøft

Hvert år sælger bilhuset i Grindsted omkring 1500 nye og brugte biler – og som indehaver Claus Lützhøft tørt konstaterer. “Det er da meget godt gået i en by med 10.000 indbyggere”. Og godt gået, det er det i sandhed at blive nomineret som Gazelle.

For at blive nomineret som Gazelle virksomhed kræver det nemlig mere end et lucky punch og en god ide, der holder nogle måneder. Faktisk skal virksomheden gennem de seneste fire regnskabsår have fordoblet omsætningen eller bruttoresultatet. Altså en lang sej vækst. Og en sådan har Bilhuset Claus Lützhøft haft, trods af et temmelig ugunstigt erhvervsklima de senere år.

“Vi var netop færdige med byggeriet af vores nye flotte bilhus i 2008, da finanskrisen ramte med fuld kraft, siger indehaver Claus Lützhøft. Men hvor andre bukkede under, så voksede vi os stærkere”, siger han og forklarer.

” Vi fik to nye bilmærker ind i forretningen – herunder ikke mindst Renault som også har vækstet kraftigt siden. Desuden lykkes det os at få ordrer i hus til nogle store virksomheder – blandt andet i kraft af, at vi fik gang i vores salg af varebiler. Alt sammen var det med til at gøre os stærkere i en periode, hvor mange blev svagere” siger Claus Lützhøft.

Med en omsætning på 116 millioner kroner i 2012 og ef overskud på 2.7 millioner kroner har bilhuset en sund økonomi. Med Claus Lützhøfts egne ord, så har den aldrig været bedre.

Men Claus Lützhøft er ikke en mand, der hviler på laurbærrene. Han ved, at succes ikke er en selvfølge, men at fortsat vækst kræver hårdt arbejde.

” Vi har en rigtig god forretning med 20 engagerede medarbejdere. Hver dag gør de deres yderste, og det er også nødvendigt. For at sikre fortsat vækst skal vi hele tiden kigge indad og sikre, at vi udfører vores arbejde, så kunderne altid får den bedste oplevelse. Det er en helt afgørende forudsætning for en sund forretning og fortsat vækst”, siger Claus Lützhøft, der har så travlt, at han helt har glemt sig at melde sig til arrangementet, hvor Børsen udnævner vinderne af Gazelle konkurrencen.

“Jeg har papirerne ude i bilen, men jeg har ikke taget dem med ind, for jeg har sgu ikke plads til mere papir på mit skrivebord lige nu”, siger han tørt konstaterende.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation