Chevrolet Cruze i medvind

Chevrolet Cruze privatleasing
Lav pris og beskatning, godt udstyr og mindre værditab end før. Cruze ligner en vinder.

Den koreansk byggede Chevrolet Cruze, som Chevrolet efter sigende har investeret over 20 mia. kr. i udviklingen af, begynder at ligne en vinder på det danske marked. En lav pris, godt udstyr og masser af rummelighed og køreglæde har givet den usædvanligt god omtale i de danske bilmedier.

Værditabet retter sig
Bilpriser.dk har nu også regnet på dens værditab, og der er godt nyt til de kommende ejere: Den får efter alt at dømme en langt bedre gensalgsværdi end ældre Chevrolet-modeller. Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LS til den yderst rimelige pris af 224.995 kr. ekskl. lev. taber kun 51,6 pct. over 4 år og 80.000 km. Det svarer til et værditab på 116.114 kr. Vælger man i stedet en Chevrolet Nubira 2.0 TDCI til 219.995 kr., er afskrivningen på 58 pct eller hele 127.597 kr., fortæller det professionelle vurderingsværktøj BilpriserPro.

Lavere pris kompenserer for højere værditab
Selv i sammenligning med en super-værdifast bil som Škoda Octavia 1.9 TDI Classic til 249.000 kr., klarer Cruze sig flot. Octavia’en taber ganske vist kun 44 pct. at sin værdi, men værditabet løber alligevel op i 110.182 kr. over samme periode, fordi den er knap 25.000 kr. dyrere end Cruze. Det vil altså koste cirka 6.000 kr. mere at køre i Chevrolet Cruze, men så får man også alu-fælge, regnsensor og meget andet udstyr, som Octavia-ejeren må betale dyrt for.

Satser på at sælge 500 styk i år
Humøret fejler da heller ikke noget hos Chevrolet-importøren:
“Vi introducerede den jo først i juni, men den har fuldt ud levet op til vore forventninger. Det er for tidligt at sige noget om de foreløbige salgstal, men vi satser på at sælge 500 af den i år, og vi har store forventninger til en god EURO NCAP-test til efteråret, hvilket yderligere vil fremme salget”, siger marketing- og pressekoordinator Maria Bruun.
I juni blev der indregistreret 93 styk Cruze mod kun 57 andre Chevrolet-modeller, viser De Danske Bilimportørers salgsstatistik. Retfærdigvis skal det siges, at de fleste af dem er demo-modeller. Men interessen for modellen var stor ved Åbent Hus-dagene, og en konkurrence om at vinde en Chevrolet Cruze i en måned trækker hobevis af besøgende til Chevrolets danske hjemmeside for tiden, fortæller importøren.

Leasing og privatleasing i kikkerten
Et af de forhold, der også gør importøren optimistisk, er mulighederne på leasingmarkedet. Modellerne er rummelige nok til at behage de kræsne sælgere og forretningsfolk, og prisen er så lav, at beskatningen som firmabil bliver meget lav. Desuden betyder den lave pris, at leasingselskaberne kan tilbyde virksomhederne nogle meget lave leasingydelser – noget som enhver regnskabschef i disse tider hilser mere end velkomment.
“Vi har allerede fået interesserede henvendelser fra flere leasingselskaber, så vi har pæne forventninger til erhvervsområdet. men privatleasing er også noget, der overvejes. Det har jo vist sig, at lave månedlige ydelser er noget, der lokker køberne frem”, slutter hun.

http://www.autocom.dk

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation