Chevrolet skifter gear – vil vinde nye markedsandele

Chevrolet Cruze

Den 20. og 21. juni fra kl. 11-16 holder Chevrolets 55 forhandlere over hele landet åbent hus med lanceringen af modellen Cruze, der i finanskrisens skygge skal være med til at indfri bilfabrikantens ambitiøse vækstmål.

Tiderne kræver, at forbrugerne får det maksimale ud af pengepungen. Det ser vi i detailhandlen, i rejsebranchen og til bankmøder. Og det gælder i høj grad også, når forbrugerne er på jagt efter firmaets eller familiens nye bil.

”Tiden er ikke længere til, at firmabilen er det samme køb som en ministerbil, eller at den rummelige familievogn koster spidsen af en jetjager. Med det i baghovedet ser vi hos Chevrolet frem til introduktionen af den nye Cruze”, siger Dorthe Elimar Arvin, pressechef i Chevrolet Danmark.

Chevrolet i Danmark forventer, at den nye Cruze falder så meget i forbrugernes smag, at bilen vil få stor indflydelse på Chevrolet i Danmarks ambitioner om en markedsandel på 5 procent i 2012.

Firmabilen til krisetider
Prisskiltene på den nye Cruze starter på 209.995 kr. Og for de penge får forbrugerne, ifølge Dorthe Elimar Arvin, meget firmabil, sikkerhed og udstyr.

”Chevrolet Cruze er vores bud på en firmabil, som stiller krav til rummelighed og udstyr. Cruze har begge dele, men til halvdelen af prisen på de traditionelle firmabiler. Fokus er på køreegenskaber, der er sikret gennem den samme platform som den nye Opel Astra. Der er tale om en helt ny teknologi, hvor fokus har været at udvikle en bil efter europæisk smag, hvad angår både design og køreegenskaber”, siger Dorthe Elimar Arvin og fortsætter:

”Man skal som forbruger forvente, at en helt ny bil i C-klassen er sikker, rummelig og har gode køreegenskaber. Der hvor vi mener, at Cruze for alvor adskiller sig, er på det meget udstyr kontra den fornuftige pris. Andre bilmærker fra samme klasse og med samme udstyr kan let koste dobbelt så meget”.

I Cruze er der masser af plads. Akselafstand, bredde og længde viser også, at Cruze er mere rummelig end de fleste konkurrenter i klassen. Og med det i betragtning appellerer Cruze både til familien og til firmabilbrugere, der har brug for en jobbil, og som ikke ønsker at gå på kompromis med størrelse, kvalitet og køreegenskaber.

Cruze er første model i en række, der afspejler Chevrolet’s nye globale designsprog. De iøjefaldende skarpe linjer, den markante frontprofil, og en bevidst undladelse af for meget udvendigt pynt signalerer høj kvalitet – som var bilen skåret ud af ét og samme stykke.

Der er åbent hus og premiere på den nye Cruze den 20. og 21. juni fra kl. 11-16 hos Chevrolets 55 danske forhandlere.
Fakta om Chevrolet Cruze

Rummelig: Cruze har en akselafstand på 2685 mm, en bredde på 1795 mm og en længde på 4597 mm og er dermed bredere og længere end de fleste konkurrenter i klassen.

Udstyr: Standardudstyr på 1.6 liters benzin LS, der fås til kr. 209.995,-, kan bl.a. nævnes aut. klimaanlæg, 16” alu-fælge, baksensor, regnsensor og ratbetjent radio/CD. I 1.8 LT-modellen får man tilmed cruise control, fuld læderkabine, 17” alu-fælge og navigationsanlæg til en pris på kun kr. 249.995,-.

Sikkerhed: Stærk sikkerhedskonstruktion og kommer med blandt andet seks airbags og ESP, der giver en forventning til højeste score i alle større crash tests.

Power: Cruze leveres også med to kraftfulde 2.0 liters 16-ventilede dieselmotorer med variabel turbo, der yder hhv. 125 hk og 150 hk og har et drejningsmoment på hhv. 300 Nm og 320 Nm ved 4000 omdr/min. Selvrensende partikelfilter er standard på begge dieselmodeller.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation