Nissan forlænger reklamationsretten på batteri i elbil

Nissan Leaf

Nissan offentliggører nu, at man tager det usædvanlige skridt med tilbagevirkende kraft at udvide reklamationsretten for de over 10.000 europæiske ejere, der har købt den første generation af LEAF, siden bilen blev introduceret i 2011. Reklamationsretten, som nu er blevet udvidet, giver kunderne dækning mod tab af batterikapacitet til under 9 søjler i henhold til de eksisterende reklamationsbetingelser.

Med den nu udvidede reklamationsret garanterer Nissan, at litium-ion-batteriet i Nissan LEAF holder en batterikapacitet på mindst 9 ud af 12 søjler i batterikapacitetsmåleren i 5 år eller 100.000 km alt efter, hvad der kommer først. Forbedringen af den eksisterende reklamationsret gælder for de mere end 10.000 Nissan LEAF, der er blevet solgt i Europa, hvor 93 % af kunderne siger, at de er “meget” eller “særdeles” tilfredse med den banebrydende, 100 % eldrevne familiebil.

Senior Vice President of Sales and Marketing Paul Willcox fortæller, at Nissan er glade for at tilbyde denne udvidede reklamationsret til de eksisterende kunder, så de forsikres om, at Nissan stoler på teknologien. Og han udtalte følgende: “Vi er i den enestående situation, at vi har over 10.000 kunder i Europa og 62.000 kunder på verdensplan, der hver dag kører i en 100 % eldrevet bil, og således har givet os feedback om deres erfaringer i over 2 år. Vores analyse af de tilgængelige data viser, at vores batteriteknologi, som er udviklet og fremstillet af Nissan i samarbejde med vores partner NEC, er holdbar og pålidelig ved dagligdags brug i Europa.”

Og han fortsætter: “Vi tager det betryggende skridt med at tilbyde vores første Nissan LEAF-kunder den samme tryghed, hvad angår reklamationsretten, som de kunder, der køber den nye, europæisk producerede Nissan LEAF. Vi ved, hvordan vores batteri præsterer i kundernes biler i Europa, og vi er meget tilfredse med batteriet. Nissan LEAF er et banebrydende produkt, og vi foretager denne ændring for at vise, hvor meget vi stoler på vores teknologi.”

En af de kunder, der nyder godt af denne reklamationsret er Joakim Sveli, som efter at have kørt i en Nissan LEAF i forbindelse med sit arbejde i Norge, udtaler følgende: “Den nye reklamationsret er en god nyhed for de eksisterende kunder, der ellers normalt ikke får gavn af den slags forbedringer. Selv om det er betryggende med den forbedrede reklamationsret, så har jeg endnu ikke oplevet nogen ændring i bilens rækkevidde, og jeg har kørt på arbejde i min Nissan LEAF hver dag i 18 måneder, hvilket er blevet til 40.000 km i bilen. Jeg kører under alle forhold, og nogle gange helt op til 200 km på en dag og i temperaturer ned til minus 32 grader. Jeg er i kontakt med personer, der har kørt mange flere kilometer i en Nissan LEAF, og de har samme oplevelse som jeg – støjfri, komfortabel og emissionsfri kørsel hver dag.”

Den nye Nissan LEAF, der produceres i Europa, har længere rækkevidde, forbedrede specifikationer, tre udstyrsniveauer, mere teknologi, og så er indstigningsprisen lavere. Den kommer til salg i Danmark fra

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation