Ny Porsche 911 Turbo Cabriolet og Porsche 911 Turbo S Cabriolet

Porsche 911 Turbo Cabriolet

De overlegne dynamiske kvaliteter fra Porsche 911 Turbo, ganget med køreglæden fra en åben sportsvogn. Det er opskriften bag den nye generation af Porsche 911 Cabriolet og 911 Turbo S Cabriolet. 50 år efter den første Porsche 911 blev præsenteret og samme år som Porsche fejrede 40-års jubilæet for den første Porsche 911 Turbo, kan Porsche nu krone modelprogrammet med den mest magtfulde åbne 911 nogensinde.

Porsche 911 Turbo Cabriolet og Porsche 911 Turbo S Cabriolet byder på præcis samme unikke kombination af dynamik, præstationer og effektivitet, som coupé-udgaverne af Porsche 911 Turbo og Porsche Turbo S, der netop er blevet præsenteret. Den 3,8-liters 6-cylindrede boxermotor med biturbo yder 520 hk i Porsche 911 Turbo Cabriolet og 560 hk i Porsche 911 Turbo S Cabriolet. Det giver en accelerationstid fra 0-100 km/t på henholdsvis 3,5 og 3,2 sekunder og en topfart på 318 km/t. De overlegne præstationer er dog opnået uden at gå på kompromis med forbruget. Den nye Porsche 911 Turbo og 911 Turbo S leverer 30 hk mere end den tidligere, skærer 0,2 sekund af accelerationstiden fra 0-100 km/t, men er stadig 15 procent mere effektiv med et gennemsnitligt forbrug på 10,1 km/t ifølge NEDC.

Medstyrende bagaksel og aktiv aerodynamik for endnu mere overlegen køredynamik

Køredynamikken i Porsche 911 Turbo Cabriolet og Porsche 911 Turbo S Cabriolet synes umulig at forklare blot ved hjælp af tekniske data, når de magtfulde præstationer kombineres ved den intense oplevelse, det er at køre åbent. Både den 7-trins PDK-transmission og det helt nye PTM-firehjulstræk (for Porsche Traction Management) er standardudstyr, akkurat som medstyrende bagaksel og aktiv aerodynamik. Den medstyrende bagaksel har en utrolig indvirkning på køreegenskaberne under alle forhold, mens den aktive aerodynamik kan tilpasses til at levere enten den optimale effektivitet eller den maksimale køredynamik, helt som føreren ønsker det.

Mere end nogensinde er den nye Porsche 911 Turbo også en magtfuld visuel demonstration, som ikke gør noget forsøg på at skjule, hvad den kan præstere. De velformede bagskærme er 28 millimeter bredere end på Porsche 911 Carrera 4S, og denne effekt understreges yderligere i cabriolet-versionen, ikke mindst med kalechen slået ned.

En anden feature for den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet er kalechen med den særlige opbygning omkring en ramme i magnesium. Udover at være utrolig let betyder den unikke konstruktion, at kalechen følger taglinjen fra den lukkede coupé, hvilket er unikt for en cabriolet. Det giver først og fremmest en overlegen aerodynamik, et minimum af vindstøj samt lys og luft i kabinen, på grund af de store vinduesarealer. Kalechen åbner og lukker på blot 13 sekunder med hastigheder op til 50 km/t, og på samme måde kan den indbyggede wind-deflector køres op og ned på et par sekunder, blot med et tryk på en knap.

Interiør i topklasse

Interiøret i den nye Porsche 911 Cabriolet er som 911 Turbo. Traditionen tro byder S-modellen på et generøst udstyrsniveau med mulighed for læderindtræk i en særlig kombination af sort og Carrera Red, mens de adaptive sportssæder er standardudstyr sammen med det overlegne audiosystem fra Bose, smedede aluminiumsfælge med centermøtrik, radarstyret cruise control og meget mere.

Den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet og Porsche 911 Turbo S Cabriolet introduceres i december 2013 men kan allerede nu bestilles hos Danmarks to autoriserede Porsche Centre, Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation