Seat matcher prisen på billigste værksted

Ny Seat Leon kampagne

SEAT udfordrer nu myten om, at de autoriserede værksteder er dyrere, ganske enkelt ved at matche tilbuddet, som kunden har indhentet. SEATs prisgaranti på værkstedsarbejde og service, giver flere kundefordele, for udover sikkerhed for kvalitetsarbejde udført af vores specialiserede teknikere, giver det også et stempel i servicehæftet fra autoriseret forhandler, som er med til at øge bilens brugtvognsværdi.

Konkurrencen rundt omkring på landets værksteder er benhård. Og mange værksteder reklamerer med lave priser på serviceeftersyn og olieskift.

SEAT i Danmark har et mål om, at det ikke skal være dyrere at få serviceret bilen hos SEAT end andre steder. Med SEATs nye prisgaranti matcher forhandlerne prisen på det serviceeftersyn eller det værkstedsarbejde, som kunden har fået fra et andet værksted, blot der er tale om den samme ydelse.

De laveste priser betyder oftest, at der er noget, man ikke får med. Vi vil derfor matche priserne, men samtidig vil vi også oplyse om, hvad det er man IKKE får med, siger Lennarth Engelund, Eftermarkedschef for SEAT i Danmark.

Olieskift er ikke service

De danske SEAT forhandlere oplever kunder, der kommer igen efter et eller to besøg på et andet værksted. Oftest fordi det har vist sig, at der ikke er benyttet korrekte reservedele, væsker og olier, eller at værkstedet ikke havde den rette ekspertise. Samtidig tror mange kunder fejlagtigt, at service er det samme som et olieskift.

På en moderne bil udføres der utroligt mange modelafhængige kontroller og justeringer ved service. Det er ikke kun et spørgsmål om at skifte olie, det kan alle værksteder finde ud af. Et service hos et autoriseret SEAT værksted omfatter bl.a. vigtige opdateringer af bilens software, der kan påvirke både bilens driftsøkonomi og forureningsniveau, siger Lennarth Engelund.

SEAT i Danmark og alle forhandlere modtager kontinuerligt opdateringer til alle bilmodeller direkte fra SEAT fabrikken i Barcelona og er dermed altid bedst muligt klædt på til, hvad der skal udføres ved et eftersyn, hvilke reservedele der skal anvendes, og hvordan bilen bedst muligt vedligeholdes efter fabrikkens forskrifter.

Når bilen altid er serviceret efter SEAT fabrikkens forskrifter, skal man ikke selv dokumentere, at der er brugt rigtige reservedele, og at reparationen er udført korrekt. Det klarer vi. Og så får man adgang til gratis vejhjælp (de første 5 år), gode tilbud og gratis rådgivning, siger Lennarth Engelund.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation