To nye topmodeller med højere præstationerer

Cayman

 

Boxster GTS og Cayman GTS

De hurtigste og mest magtfulde sportsvogne med centermotor fra Porsche er nu klar. Med opgraderede motorer og Porsche Active Suspension Management (PASM) som standardudstyr, sætter de nye sportslige standarder i klassen og skiller sig ud med en række elegante features. Både for- og bagende er modificeret, blandt andet med mørktonede bixenon forlygter, og Porsche Dynamic Light System (PDLS), der også er standardudstyr, akkurat som Sport Chrono-pakken. Bagpå er modelbetegnelsen nu i en særlig silkemat sort som et tegn på, at der er tale om en af vore topmodeller.

Navet siger nu det hele, for ’GTS’ står for Gran Turismo Sport, og har været ensbetydende med enestående præstationer, siden den legendariske 904 Carrera GTS fra 1963. Med Boxster GTS og Cayman GTS, har Porsche endnu engang en centermotor sportsvogn i programmet, der er lige meget hjemme på racerbanen som på landevejen.

 

De 6-cylindrede motorer er baseret på den, der allerede kendes fra Boxster S og Cayman S. Ved at optimere dem, fandt vore ingeniører yderligere 15 hk. Det betyder, at Boxster GTS nu har en ydelse på 330 hk, mens Cayman GTS har en ydelse på 340 hk, mens drejningsmomentet er vokset med 10 Nm til 380 Nm i alt.

Porsche-Boxter-gts

 

I Sport Plus-indstillingen som følger med Sport Chrono-pakken, samt den 7-trins PDK-transmission, der findes som option, klarer Boxster GTS 0-100 km/t på blot 4,7 sekunder. Cayman GTS skærer yderligere en tiendedel sekund af den tid, mens topfarten for Boxster GTS er 281 km/t, og Cayman GTS klarer 285 km/t.

 

Boxster GTS og Cayman GTS kombinerer kompromisløse køregenskaber og dynamik med Porsches eksemplariske komfort, som også gør det muligt at køre på langtur, eller at bruge bilen til hverdag, da det gennemsnitlige forbrug er 12,1 km/l. I interiøret er både læderindtræk og sportssæder standard, mens dækmonteringen er 235/35 foran og 265/35 bag på 20-tommer store Carrera S-fælge.

 

Med de nye modeller udvider Porsche nu GTS-programmet til også at omfatte Boxster og Cayman. Fælles for alle GTS-modellerne er, at det er den sportslige topmodel, med fokus på uforfalsket køredynamik. Navnet stammer fra 904 Carrera GTS, Porsches racerbil fra 1963, som også kunne indregistreres til brug på offentlig vej. I 80’erne og 90’erne fandtes 924 GTS og 928 GTS, og GTS-betegnelsen vendte tilbage i 2007 på Cayenne, og derefter til 911- og Panerama-serien.

 

De første eksemplarer af Boxster GTS og Cayman GTS leveres i løbet af sommeren.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation