Volkswagen Golf GTD til intro kampagnepris

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD introduceres til maj til priser fra 463.994 kr. for en 3-dørs-version med 6-trins-manuelt-gear, 5-dørs-versionen står til 477.594 kr., og merprisen for 6-trins-DSG-gear er 25.000 kr.

Med en 2-liters TDI-turbodieselmotor med 184 hk og 380 Nm kan Golf GTD spille rollen som en sportslig og lynhurtig hatchback eller som overlegent motoriseret men sparsommelig langstursbil. Volkswagen Golf GTD når 100 km/t på 7,5 sek. og har en tophastighed på 230 km/t, alligevel kører den ved blandet kørsel hele 23,8 km/l og har et CO2-udslip på 119 g/km i versionen med 6-trins-manuelt-gear. Vælger du at specificere Golf GTD med 6-trins DSG-gearkasse, ligger snitforbruget på 21,3 km/l (CO2: 119 g/km). Den 2-liters turbodieselmotor yder et drejningsmoment på 380 Nm allerede fra 1.750 o/min og holder det indtil 3.250 o/min, hvilket giver mellemaccelerationer i særklasse. Den foregående Golf GTD kunne til sammenligning mønstre 170 hk og 350 Nm, nå 100 km/t på 8,1 sek. og en topfart på 222 km/t, mens forbruget ved blandet kørsel lå på 18,9 km/l.

Visuelt kan Volkswagen Golf GTD kendes på en frontkofanger, der har samme design som på GTI-versionen, og i kølergrillen er der placeret et lille forkromet GTD-emblem. Bag til er der mørktonede LED-baglygter, et forkromet dobbelt udstødningsrør, en diffuser integreret i bagkofangeren og en stor tagspoiler runder det dynamiske ydre af. Den står på flotte 17″ GTD-alufælge med dæk i dimensionen 225/45, og den er standardudstyret med sportsundervogn og elektronisk XDS-differentiale. GTD er ligesom GTI-versionen også med et progressivt styretøj, hvor udvekslingen bliver mere aggressiv og direkte ved højere hastigheder i sving.

Volkswagen Golf GTD kan for 18.796 kr. specificeres med en sport-pakke, der omfatter en soundactor (giver en mere sportslig lyd inde i kabinen), 18″ Nagaro-fælge, røde bremsekalibre og køreprofilinstillinger (eco, normal, sport og individual), der ændrer speederrespons, servokraften i styretøjet og timingen af gearskiftene (hvis den er udstyret med DSG-gear). GTD kan for samme merpris som på GTI-versionen også specificeres med en dynamisk-undervogn kombineret med køreprofilindstillinger.

Lukket for kommentarer

Indlæg navigation